مراقبت‌های بعد از سلول درمانی

اگر متوجه شده‌اید که درمان با سلول‌های بنیادی ممکن است به فرد کمک کند، یادگیری هر چیزی که در مورد این فرآیند می‌توانید ایده خوبی است!

درمان با سلول‌های بنیادی یک تکنیک پزشکی جدید با امکانات فراوان است. اگرچه جزئیات مراقبت به شدت و جزئیات بیماری بستگی دارد، نگرانی‌های مراقبت‌های بعدی زیر احتمالاً پس از دریافت درمان مطرح می‌شوند:

مراقبت‌های بعد از سلول درمانی

بلافاصله پس از درمان

اولویت اصلی بیمار باید رعایت تمام محدودیت‌های پس از عمل است که توسط پزشکتان تعیین شده است باشد.

دستور پزشک پس از درمان با سلول‌های بنیادی به طور کلی، شما باید از داروهای ضدالتهابی خودداری کنید، به مدت یک تا دو روز به ناحیه آسیب دیده استراحت دهید و زمانی که پزشکتان اعلام کرد برای آن آماده هستید، برای شروع فیزیوتراپی آماده شوید.

درد در سطوح مختلف در چند روز اول پس از درمان با سلول‌های بنیادی استاندارد است. با گذشت زمان این مشکل کمتر می‌شود.

دو هفته اول

به احتمال زیاد التهاب قابل توجهی در ناحیه تحت درمان مشاهده خواهید کرد. این یک عارضه جانبی طبیعی افزایش فعالیت سیستم ایمنی است.

گلبول‌های سفید و سایر مواد شفابخش حیاتی شروع به تجمع در ناحیه تحت درمان می‌کنند. این همه آماده سازی استاندارد است که پمپ را برای شروع کار سلول‌های بنیادی آماده می‌کند.

فیزیوتراپی پس از درمان با سلول‌های بنیادی پس از گذراندن دوره استراحت توصیه شده توسط پزشک، ناحیه تحت درمان ممکن است برای انجام حرکات سبک روزانه آماده باشد. به آنچه بدنتان به شما می‌گوید توجه کنید و به چیزی که احساس ناراحتی یا دردناکی می‌کند مجبور نکنید.

تا جایی که ممکن است بالا و پایین رفتن از پله‌ها را محدود کنید. (اگر در هر یک از مفاصل خود – لگن، زانو، شانه و غیره درمان شده‌اید، این احتیاط‌ها بسیار مهم هستند.)

پیاده‌روی می‌تواند به کاهش درد کمک کند. اما برای پیاده‌روی به خود فشار نیاورید مخصوصا زمانی که درگیر در ناحیه ستون فقرات داشتید.

بهترین راه برای درمان اسپاسم یا دردهای عضلانی در این دوران گرما و استفاده از کمپرس آب گرم است. التهاب را باید با یخ درمان کرد. با درمان‌های حرارتی خود اعتدال را رعایت کنید، به خصوص اگر آستانه درد بالایی دارید.

بیمار حتی نباید سهوا حتی اندکی به خود آسیب برساند!

داروهای ضدالتهابی به عملکرد سلول‌های بنیادی آسیب می‌رساند. این بدان معنی است که فرد می‌خواهد از استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی در این دوره خودداری کنید. این شامل آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن است.

مراقب داروهای طبیعی و مکمل‌هایی باشید که ممکن است اثر ضد التهابی داشته باشند، باید از مصرف آنها خودداری کنید. به عنوان مثال می‌توان به آرنیکا (گل همیشه بهار) و زردچوبه اشاره کرد.

نوار حرکت شناسی و سایر ابزارهای درمانی برای مدیریت درد در هفته‌های اول پس از درمان مفید باشد. از قبل با پزشک خود در مورد مناسب‌ترین و بهترین کمک‌ها برای صحبت کنید.

مراقبت های بعد از سلول درمانی

ارتباط همیشه حیاتی است!

درمان با سلول‌های بنیادی آنقدر جدید است که تقریباً برای همه بیماران تجربه‌ای برای اولین بار است. هر دو روند درمان و بهبودی به طور قابل توجهی با جراحی معمولی متفاوت است. قبل و بعد از درمان سوالات زیادی بپرسید.

اگر یک فیزیوتراپیست دارید که به بیمار کمک می‌کند، برای بررسی اینکه آیا پروتکل‌های مناسب پس از عمل برای درمان با سلول‌های بنیادی را می‌دانند، وقت بگذارید. این مهم است زیرا بسیاری از تمرینات مشترک برای بیماران سلول بنیادی کمتر مفید یا حتی مضر هستند.

مهمتر از همه این است، به طور منظم با پزشک خود در ارتباط باشید. برداشتن یک گام مثبت به سمت سلامتی بهتر از طریق سلول درمانی یک تصمیم عالی است. شما می‌خواهید تا حد امکان آگاه باشید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، برای اطلاع از اینکه آیا شما کاندیدای درمان هستید یا نه و برای مشاوره، درباره مراقبت‌های بعد از سلول درمانی با پزشک خود مشورت کنید.